Technika

Může nám technika i ublížit?

V dnešní době bereme téměř konstantní přísun nových technologií za něco samozřejmého. Dokonce jsme za něj často i rádi, neboť nám nové vynálezy mohou dále usnadnit život. Proto se jen málokdy zamýšlíme nad tím, zda nám mohou také ublížit.

 

Přitom je to poměrně závažné téma. Jistě, občas se vynoří, jako například údajná nebezpečnost 5G signálu, avšak u věcí, které běžně doma používáme, na to nijak nemyslíme. A to je chyba.

 

Historie nám již ukázala, že doposud nevíme vše, a že se může vždy objevit nějaký závažný problém, o kterém jsme doposud neměli tušení. Typickým příkladem může být azbest. Ten se používal ještě v relativně nedávné minulosti například na střechy, ale také na ochranné vesty a další pomůcky. Když se pak zjistilo, že je škodlivý, bylo již poměrně pozdě.

 

s chytrými hodinkami opatrně

 

Samozřejmě dnes se něčemu takovému snažíme předejít. Ze zákona musí každá nová technologie projít rozsáhlým testováním, které prokáže její nezávadnost. Teprve poté může být uvedena na trh. A firmy s tímto souhlasí, už jen proto, aby je pak zákazníci nemohli žalovat za újmu na zdraví, případně jiné způsobené škody.

 

I tak se však najdou výjimky. Poměrně často například slyšíme o nevhodném obsahu některých prvků v dětských hračkách, pesticidů v potravinách a dalších skandálech. Co tedy my sami můžeme dělat pro to, abychom se něčemu takovému vyhnuli?

 

i roomby mají své mouchy

 

V první řadě se vyplatí kupovat cokoliv jen od dobrých a prověřených výrobců. To platí i pro potraviny v supermarketu. Jistě, zdá se lepší koupit produkt jakési neznámé značky, který je často i o polovinu levnější než ten od konkurence. Avšak následky mohou být kruté. Pokud se na trhu objeví nějaká nová technologie, je dobré s jejím nákupem počkat. Je totiž pravděpodobné, že se vynoří nějaké nedostatky či problémy, které budou v dalších modelech napraveny, nehledě na to, že cena půjde velmi pravděpodobně dolů. Rozhodně se tedy nevyplatí hrnout se do nákupu čehokoliv, i když by si to výrobci i prodejci přáli. Řídit se heslem dvakrát měř a jednou řež je v tomto případě tím nejlepším řešením.

Mohlo by se vám také líbit...